Соляріс / Солярис
Соляріс, Анатолий Солоницын, Донатас Банионис, Тарковський, stanislaw lem, Солярис, Stanisaw Lem, Slavoj iek, slavoj zizek, Станислав Лем, Славой Жижек, Тарковский Соляріс / Солярис, Андрій Тарковський (Андрей Тарковский), 1972
Знімались: Донатас Баніоніс (Donatas Banionis), Наталія Бондарчук (Наталья Бондарчук), Юри Ярвет (Jri Jrvet), Микола Грінько (Николай Гринько), Анатолій Солоніцин (Анатолий Солоницын), Владіслав Дворжецький (Владислав Дворжецкий) та інші.
Версія Славоя Жижека:
Один за найцікавіших мотивів у науковій фантастиці - це мотив несвідомого, Воно. Об'єкта, який має чудесну властивість напряму матеріалізувати, втілювати прямо на наших очах наші найбільш заповітні бажання, і навіть почуття провини. Існує ціла традиція подібних науково-фантастичних фільмів, але фільм про машину несвідомого як такий - це, безумовно, фільм Андрія Тарковського "Соляріс".
"Соляріс" - це історія Кельвіна, психолога, якого відправили на ракеті на космічний корабель, що літає на орбіті Соляріса, планети, яку нещодавно було відкрито. З корабля надходять дивні повідомлення. Всі вчені з'їхали з глузду, і Кельвін має з'ясувати, що ж там, власне, сталося. Ця планета має чудесну властивість безпосередньо втілювати мрії, страхи, найглибші травми, бажання, те, що є найінтимнішим у вашому духовному житті.
Герой фільму одного разу вранці знаходить свою дружину-небіжчицю, котра багато років тому вчинила самогубство. Так що він реалізує не стільки своє бажання, скільки почуття провини.
Коли герой зустрічається із примарним двійником своєї мертвої дружини, хоча цей двійник і викликає симпатію, він має душу, свідомість тощо, все ж головна проблема героя полягає в тому, як цього двійника позбутися. Що в "Солярісі" так зачіпає - це те, що, принаймні, він показує цей трагічний стан жіночого суб'єкта, дружини героя, яка усвідомлює, що в неї немає ніякої сутності, вона не має повноцінного буття. Наприклад, вона страждає від прогалин у пам'яті, тому що вона (фантом) знає лише те, що він знає, що знала вона (справжня). Вона - лише втілене фантазування його. І її справжнє кохання до нього втілюється у відчайдушних спробах знищити себе: отруїтися і таке інше, просто заради того, щоб звільнити простір, бо вона здогадується, що цього хоче він.
Відносно просто позбавитись реальної персони. Можна втекти від нього чи неї, або вбити, чи що завгодно. Але від примарної, нереальної присутності позбавитись набагато складніше. Воно переслідує тебе, як твоя власна тінь.
Ми маємо справу тут із найпримітивнішою, найнижчою чоловічою міфологією. Це та ідея, що жінка не існує сама по собі, що жінка - це лише втілена мрія чоловіка; чи, навіть, як радикальна, анти-феміністська версія, жінка - це чоловіче відчуття провини. Жінки існують лише з тієї причини, що бажання чоловіка не є чистим. Якщо чоловік звільнить своє бажання, позбавиться від брудної матерії, фантазій, жінки перестануть існувати.
У завершенні фільму ми бачимо щось на зразок Причащання, примирення героя, але не із своєю дружиною, а з батьком.
*
А так же :
Иван III:
исторический портрет
1. Иван III: первые годы жизни. В 1425 г. в Москве умирал великий князь Василий Дмитриевич. Он оставлял великое княжение своему малолетнему сыну Василию, хотя и знал, что с этим не смирится его младший брат, галицкий и звенигородский князь Юрий Дмитриевич. В течение начавшейся после смерти Василия Дмитриевича борьбе за власть энергичный и опытный Юрий дважды захватывал Москву.
Re: Сны могут помочь запомнить информацию
most of the Silly bandz where to buy
- кто может, посетите..интересно посмотреть фото-репортажи.. —
- Re: Движущие силы модернизации
- Проектная деятельность учащихся
- What is a democracy - exchanges with Mike Averko and other participants of his ...
- Twilight news (29/08/09 - 04/09/09)
- Список литературы
- Грязная муза И. Баркова
- POLUIO DO AR E CHUVA CIDA
- Everything in it's right place
- rencontres arabie saoudite